Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookie są ważne dla prawidłowego funkcjonowania witryny. Aby poprawić Twoje doświadczenia, używamy plików cookies, które zbierają statystyki w celu optymalizacji funkcjonowania serwisu. Kliknięcie przycisku „Akceptuję wszystkie” oznacza, że ​​wyrażasz zgodę na wszystkie pliki cookie. Aby zmienić zgodę, kliknij „Ustawienia zaawansowane”. Szczegółowe informacje o plikach cookies oraz nasza informacja o ochronie prywatności znajducookies oraz nasza informacja o ochronie prywatności znajduje się tutaj: polityka cookies.

Przejdź do głównej zawartości strony

12.09.2024

Spotkanie grupy roboczej ds. e-Doręczeń

Spotkanie grupy roboczej ds. e-Doręczeń z udziałem Ministerstwa Cyfryzacji i Centralnego Ośrodka Informatyki przyniosło kolejne ustalenia dotyczące wdrożenia e-Doręczeń w administracji publicznej. Omówiono m.in. plany organizacji spotkań informacyjnych oraz działania komunikacyjne.

Chcesz z nami pracować?

Sprawdź oferty pracy.

Prace Centralnego Ośrodka Informatyki nad e-Doręczeniami

19 sierpnia 2024 roku odbyło się szóste spotkanie grupy roboczej ds. e-Doręczeń, zorganizowane przez Ministerstwo Cyfryzacji, we współpracy z Centralnym Ośrodkiem Informatyki. W spotkaniu uczestniczył wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski oraz przedstawiciele samorządów.

Podczas spotkania omówiono kluczowe zagadnienia dotyczące wdrażania usługi e-Doręczeń, w tym:

  • propozycję organizacji spotkań informacyjnych w urzędach wojewódzkich,
  • dotychczasowe i planowane działania komunikacyjne,
  • założenia do poradnika wdrożeń.

 

Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało także plan organizacji ogólnopolskich i wojewódzkich spotkań, które mają na celu przybliżenie tematyki e-Doręczeń podmiotom publicznym. Centralny Ośrodek Informatyki przedstawił dotychczasowe działania w zakresie komunikacji oraz plany na przyszłość, w tym:

  • kontynuację cyklu webinarów dla jednostek samorządu terytorialnego,
  • rozwój platformy szkoleniowej pl.ID,
  • przygotowanie serii podcastów na temat e-Doręczeń,
  • organizację cyklu spotkań „Praktycy – praktykom”, które umożliwią samorządom wymianę doświadczeń związanych z wdrażaniem e-Doręczeń.

 

Działania te mają na celu wsparcie podmiotów publicznych w efektywnym wdrażaniu nowej usługi.

Czym są e-Doręczenia?

e-Doręczenia to nowoczesny, elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, który umożliwia bezpieczną i wygodną wymianę dokumentów między podmiotami publicznymi, obywatelami oraz firmami. Dzięki e-Doręczeniom korespondencja elektroniczna ma taką samą moc prawną jak tradycyjne przesyłki polecone. Docelowo wszystkie podmioty publiczne, przedsiębiorcy oraz przedstawiciele zawodów zaufania publicznego będą zobowiązani do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych i prowadzenia korespondencji w tej formie. Podstawą prawną e-Doręczeń są rozporządzenie UE eIDAS oraz ustawa o doręczeniach elektronicznych.

 

Po więcej informacji zapraszamy na stronę e-Doręczeń: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia