Polityka zgodności
Zgodność w COI to wiele obszarów m.in.:
- antykorupcja
- polityka prezentowa
- zarządzanie konfliktem interesów
- współpraca z rzetelnymi kontrahentami
- ochrona sygnalistów
- etyka
To główne składowe naszego systemu, który służy tworzeniu przyjaznego i uczciwego środowiska pracy.
Nasze wartości
Nie akceptujemy korupcji
W COI nie tolerujemy żadnych przejawów korupcji wśród pracowników zgodnie z zasadą: „nie daję, nie biorę”. Dlatego też posiadamy Procedurę Antykorupcyjną, która wspiera nas w przeciwdziałaniu i zwalczaniu korupcji. Zarządzamy również konfliktem interesów, nie dopuszczamy do sytuacji niejasnych i wzbudzających podejrzenia o protekcję. Osoby najbardziej narażone na korupcję otaczamy pełnym wsparciem i oferujemy im fachowe doradztwo naszych wewnętrznych ekspertów.
Cenimy rzetelnych partnerów
Wymagamy od siebie, ale i od naszych partnerów biznesowych, dlatego też stawiamy na rzetelnych kontrahentów, którym proponujemy przejrzystą i partnerską współpracę. Jesteśmy zaangażowanym zamawiającym, który ceni sobie solidnych wykonawców, ponieważ dbamy o racjonalne gospodarowanie zasobami. Podzielanie wspólnych wartości jest dla nas bardzo ważne, ponieważ wpływa pozytywnie na jakość współpracy. Nie przyjmujemy prezentów od klientów i kontrahentów. W COI prowadzimy transparentną politykę prezentową i zalecamy nieprzyjmowanie jakichkolwiek prezentów niezależnie od okoliczności, czy kurtuazji. Jeżeli zdarzy się, że nasi pracownicy otrzymali prezent to zagospodarowujemy go w sposób zgodny z wewnętrznymi procedurami, łącznie z odesłaniem go do ofiarodawcy. Wszystkie zdarzenia umieszczamy w stosownym rejestrze, aby zawsze być krystalicznym i uczciwym pracodawcą.
Chronimy Sygnalistów
Ważnym elementem kultury organizacyjnej COI jest system zgłaszania nieprawidłowości i ochrony Sygnalistów przed działaniami odwetowymi. W COI wspieramy i chronimy wszystkich zgłaszających, aby mogli w sposób niczym nieskrępowany i bez żadnych obaw zgłaszać wystąpienie nieprawidłowości. Posiadamy dedykowane i w pełni poufne kanały dla zgłoszeń w ramach naszych wewnętrznych procedur. Unikamy konfliktów interesów. Zapobiegamy konfliktom interesów poprzez system zarządzania sytuacjami, w których mogą występować sprzeczne interesy COI i naszych pracowników. Prowadzimy stale doradztwo w tym obszarze oraz stawiamy na ciągłą edukację naszego personelu, która wzmacnia nas jako uczciwego pracodawcę i wspiera budowanie kultury organizacyjnej.
Postępujemy etycznie
Wartości etyczne, które promujemy w COI zapewniają wysokie standardy postępowania w miejscu naszej pracy. Kodeks Etyki, który przyjęliśmy promuje uczciwość, lojalność, profesjonalizm, poufność oraz rzetelność. Są to drogowskazy, którymi kierujemy się wykonując codzienne obowiązki.
Gwarantujemy bezpieczeństwo informacji
W COI szczególny nacisk kładziemy na bezpieczeństwo informacji prawnie chronionych. Nasze polityki i procedury zawierają kompleksowe rozwiązania, które służą zabezpieczeniu danych osobowych, tajemnicy przedsiębiorstwa oraz innych informacji. Niezwykle ważne jest dla nas, aby nasza działalność nie naruszała Twojego prawa do prywatności. Nie posługujemy się informacjami nieprawdziwymi.
Prowadzimy przejrzyste procesy zakupowe
Prowadzimy transparentną politykę zakupową. Każdy pracownik COI, który bierze udział w procesie zakupowym jest zobowiązany do przestrzegania nie tylko przepisów prawa, ale i wypracowanych w COI dobrych praktyk, w tym zasady nieprzyjmowania jakichkolwiek prezentów i korzyści od naszych wykonawców. Liczą się dla nas wyłącznie przejrzyste postępowania oraz poszanowanie uczciwej konkurencji.
Dbamy o zasoby finansowe i mienie
Racjonalnie gospodarujemy naszymi zasobami, pamiętając o poszanowaniu środowiska naturalnego. Dążymy do optymalizacji kosztów naszej działalności, jednak nie za wszelką cenę, ponieważ zawsze uwzględniamy dobrostan naszych pracowników i dbałość o planetę.