Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookie są ważne dla prawidłowego funkcjonowania witryny. Aby poprawić Twoje doświadczenia, używamy plików cookies, które zbierają statystyki w celu optymalizacji funkcjonowania serwisu. Kliknięcie przycisku „Akceptuję wszystkie” oznacza, że ​​wyrażasz zgodę na wszystkie pliki cookie. Aby zmienić zgodę, kliknij „Ustawienia zaawansowane”. Szczegółowe informacje o plikach cookies oraz nasza informacja o ochronie prywatności znajducookies oraz nasza informacja o ochronie prywatności znajduje się tutaj: polityka cookies.

Przejdź do głównej zawartości strony

14.10.2024

Szkolenie nt. e-Doręczeń w Ministerstwie Finansów

Przedstawiciele Ministerstwa Cyfryzacji oraz Centralnego Ośrodka Informatyki przeszkolili rzeczników dyscypliny finansów publicznych i ich zastępców z zagadnień dot. e-Doręczeń.

Chcesz z nami pracować?

Sprawdź oferty pracy.

Spotkanie w Ministerstwie Finansów

24 września 2024 r. w Ministerstwie Finansów odbyło się szkolenie dla rzeczników dyscypliny finansów publicznych i ich zastępców. Jednym z poruszanych tematów były doręczenia elektroniczne. Prezentację „Nowe obowiązki rzeczników dyscypliny wynikające z ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych?” poprowadzili Nadia Bouacid, Kierownik Zespołu Wsparcia Wdrożeń w Centralnym Ośrodku Informatyki, Renata Włodarczyk, Starszy Specjalista w Zespole Wsparcia Wdrożeń oraz w zakresie podstaw prawnych doręczeń elektronicznych Andrzej Piekart, Naczelnik w Departamencie Prawnym w Ministerstwie Cyfryzacji.

Podczas spotkania przedstawiciele COI oraz MC przybliżyli i wyjaśnili pojęcia związane z e-Doręczeniami, przekazali praktyczne informacje, m.in.: jak złożyć wniosek o ADE, jakie dokumenty są niezbędne do jego złożenia, gdzie szukać niezbędnych informacji. Omówione zostały także aspekty prawne i praktyczne związane z regulacjami e-doręczeń. Spotkanie zakończyło się sesją pytań dotyczących procesu wdrożenia e-Doręczeń w podmiotach do tego zobowiązanych.

Czym są e-Doręczenia?

e-Doręczenia to nowoczesny, elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, który umożliwia bezpieczną i wygodną korespondencję pomiędzy podmiotami publicznymi, obywatelami oraz firmami. Docelowo wszystkie podmioty publiczne, przedsiębiorcy oraz przedstawiciele zawodów zaufania publicznego będą zobowiązani do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych i prowadzenia korespondencji w tej formie. Podstawą prawną e-Doręczeń jest ustawa o doręczeniach elektronicznych.

Po informacji znajduje się na stronie e-Doręczeń: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia.