Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookie są ważne dla prawidłowego funkcjonowania witryny. Aby poprawić Twoje doświadczenia, używamy plików cookies, które zbierają statystyki w celu optymalizacji funkcjonowania serwisu. Kliknięcie przycisku „Akceptuję wszystkie” oznacza, że ​​wyrażasz zgodę na wszystkie pliki cookie. Aby zmienić zgodę, kliknij „Ustawienia zaawansowane”. Szczegółowe informacje o plikach cookies oraz nasza informacja o ochronie prywatności znajducookies oraz nasza informacja o ochronie prywatności znajduje się tutaj: polityka cookies.

Przejdź do głównej zawartości strony

19.03.2024

e-Doręczenia

To projekt, dzięki któremu korespondencja z administracją zyskuje nowe oblicze. Zapomnij o wizytach w urzędzie czy kolejkach na poczcie po odbiór awizowanego listu. Skorzystaj z rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

Chcesz z nami pracować?

Sprawdź oferty pracy.

Krótko o produkcie

Dzięki usłudze masz możliwość elektronicznego wysyłania i odbierania korespondencji z równoważnym skutkiem prawnym jak w przypadku listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. Możesz załatwiać swoje sprawy o dowolnej porze i z dowolnego miejsca. To wygodne, bezpłatne i bezpieczne rozwiązanie.

 

System e-Doręczeń zastąpi korespondencję realizowaną przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej, czyli ePUAP. Od 1 stycznia 2025 roku większość podmiotów publicznych i zawodów zaufania publicznego będzie miała obowiązek wysyłania i odbierania pism przez e-Doręczenia.

Dzięki e-Doręczeniom zyskujesz:

  • oszczędność czasu – unikniesz kolejek i awiz w skrzynce, otrzymasz listy z urzędu elektronicznie
  • wygodną komunikację – możesz przesyłać dokumenty i wnioski za darmo przez e-Doręczenia, bez konieczności wizyty w urzędzie
  • oszczędność pieniędzy – bezpłatna korespondencja z urzędami korzystającymi z e-Doręczeń
  • bieżące powiadomienia – natychmiastowe powiadomienia o nowych wiadomościach i możliwość śledzenia statusu korespondencji.

e-Doręczenia są przeznaczone dla obywateli, firm i urzędów

Aby z nich korzystać, trzeba założyć adres do e-Doręczeń (ADE). Dzięki unikalnym adresom do przesyłek elektronicznych każda osoba fizyczna, firma lub podmiot publiczny otrzymuje swój indywidualny identyfikator. To daje pewność, kto jest nadawcą i odbiorcą komunikatu. ADE to ciąg znaków, na przykład AE:PL-12345–67890-ABCDE-12, który jest zapisywany w bazie adresów elektronicznych (BAE). Ta baza prowadzona jest przez Ministra Cyfryzacji.

 

Dla osób, które nie mają adresu do e-Doręczeń, przewidziana jest usługa hybrydowa (łączona), czyli elektroniczno-papierowa. Urząd wysyła dokument elektroniczny, który trafia na pocztę. Tam jest automatycznie drukowany i wysyłany do adresata.

 

Z e-Doręczeń będą musiały korzystać wszystkie podmioty publiczne a także przedsiębiorcy i osoby wykonujące zawody zaufania publicznego.

 

Przy tym projekcie współpracujemy z Pocztą Polską, która jest Operatorem Wyznaczonym do realizacji usługi e-Doręczenia.