Badanie logotypu Profilu zaufanego analizuje zaufanie
Badanie logotypu Profilu zaufanego 2.0 miało na celu sprawdzenie skojarzeń, jasności symboliki oraz asocjacji z usługami państwowymi. Większość respondentów kojarzyła prezentowane logotypy z usługami publicznymi, ale niektóre wersje budziły skojarzenia z sektorem prywatnym, jak telekomunikacja. Badanie objęło prawie 1000 anonimowych respondentów oceniających trzy wersje logotypu. Wyniki badania podkreślają znaczenie precyzyjnego projektowania, by unikać niejednoznacznych interpretacji.
Prawo jako strażnik procesu projektowego
Podczas pracy nad produktem cyfrowym następuje moment, w którym prawo daje o sobie znać. Czasami musimy coś dostosować ze względu na ustawę czy wprowadzić nową funkcję. Pewnie kojarzy Ci się to z ograniczeniami w tworzeniu czy problemem, który trzeba szybko rozwiązać? Jest jeszcze jedna strona medalu. W Centralnym Ośrodku Informatyki to właśnie prawo wyznacza kierunek działań w procesie powstawania produktów cyfrowych. Jasne, że na co dzień mierzymy się z różnego rodzaju wyzwaniami.